Tänään minulla on ollut fyysisesti ihan normaali olo, psyykkisesti kuitenkin aika huono. Päivällä pakotin itseni lähtemään ihmisten ilmoille vaikka ei olisi yhtään huvittanut. En yleensä käy Palaverissa, mutta tänään join siellä Batteryn, poltin tupakkaa ja istuskelin pöydässä aika kauan. Ajattelin asioita ja yritin rentoutua, kun yhtäkkiä mieleeni putkahti jostakin kaunis lause. Kävi sitten niin, että tulin kirjoittaneeksi kokonaisen runon. Pitkästä aikaa :) Tuntui mukavalta saada aikaan jotakin, niin pientä kuin se olikin. On merkillistä, miten masennuksen aikana iskee luovuus. Sama juttu varmasti monella. Syksy on lempivuodenaikani eikä sinänsä masenna minua, vaan tässä ovat muut asiat taustalla. Iloisella tuulella ollessani en pysty tekemään mitään luovaa. Ahdistavasta olosta siis seuraa jotain hyvääkin, ajatellaan vaikka Tsaikovskia ja van Goghia... Päätin sitten vielä käydä kirpparilla katsomassa löytäisinkö mitään mielenkiintoista. Selasin kirjahyllyä ja kaiken roskan keskellä silmääni osui James Clavellin Shogun, kahtena niteenä. Todellinen löytö :) Sitten tulin kotiin, join kahvia ja pelasin Runescapea. Luin taas pätkän David Eddingsin Timanttivaltaistuimesta. Yleensä en lue fantasiaa, mutta ajattelin tehdä poikkeuksen ja yrittää vielä kerran. Monta fantasiaromaania olen jättänyt kesken. Eddingsin kirjassa vilisee niin paljon ihmisten ja paikkojen nimiä, että en tahdo pysyä kärryillä kuka on kuka ja mikä missä. Keskittymiskykyni on tällä hetkellä aika surkea. Sain luettua tässä hiljattain myös Kawabatan klassikkoa Lumen maa. Muutaman sivun jälkeen tajusin, etten ole ymmärtänyt sanaakaan... Kaikki kirjat jäävät nykyään kesken. No, olen kuitenkin ihan tyytyväinen että tulin käyneeksi kaupungilla. En tahdo erakoitua tänne Tukikohtani seinien sisäpuolelle - ainakaan liikaa. Ehkä huomenna voisin olla niin sosiaalinen, että voisin olla ystävieni kanssa tekemisissä. Minulle ei sovi liika sosiaalisuus eikä liika yksinäisyys. Mitähän tässä vielä tekisi, että pysyisi jonkinlainen fiilis yllä... Ehkä voisin alkaa maalaamaan erästä työtä jota olen suunnitellut jo kauan. Melko yksinkertainen juttu, ajattelin antaa sen äidille syntymäpäivälahjaksi. Alun perin minun piti maalata se isälleni ja viedä se hänelle sairaalaan, mutta nyt hän on poissa :( En pysty vannomaan, että jaksan paljon maalata, mutta yritän edes aloittaa. Päätin myös olla pidemmän aikaa selvinpäin, ainakin viikon verran näin aluksi. Toivottavasti päätökseni pitää. Mutta lopuksi tahdon lämpimästi kiittää kaikki ihmisiä, jotka ovat lukeneet isästäni ja kommentoineet minulle. Olen jo varmasti aikaisemmin kiittänyt, mutta ei kai toinen kerta pahitteeksi ole :)

Laitan tähän vielä muutaman ottamani ja muokkaamani luontokuvan sekä kuvan isän haudalta.

191092.jpg

191085.jpg

191086.jpg

191090.jpg